Dag 1: Reisdag 3 november

4 november 2021 - Bugoloobi, Oeganda

De avond voor het vertrek ontploft de Whatsapp groep. Per 1 november nieuwe coronaregels. “Wat  vul ik hier in? Wat vul ik daar in? Waarom staat “Netherlands” niet bij nationality? Oooh, het moet “Dutch” zijn! Op Schiphol is de eerste rij langer dan gedacht, geen tijd voor koffie of rust, overal doorlopen en als laatste aan boord, pffff! Op Entebbe meerdere controles en een covidtest. Het busje rijdt over verlaten wegen, avondklok, niet het gebruikelijke chaotische beeld wat Ton zich herinnert. Het hotel is een verademing. De bar is dicht (coronamaatregel) maar de Nederlandse beheerder trekt een paar potten bier voor ons open en we zitten nog even in de tuin. Twee uur tijdsverschil doet ons moeilijk beseffen dat het al 2 uur ’s nachts is. Mariska wordt twee keer zwetend wakker van dieren die volgens haar in de kamer staan. De dierengeluiden in de nacht vinden we niet raar, alleen maar heel bijzonder!

1. Groeten, Ieteke.:
    4 november 2021
    Leuk om jullie te volgen en speciaal Mariska haar reacties! Ik ken mijn zussie 😃
    Benieuwd naar het vervolg.
  2. Anne Marie:
    4 november 2021
    Wat een stress Maar nu genieten en indrukken op doen
    O ja een tip Mijn zusje Mariska kun je beter geen bier geven die functioneert beter op koffie 😉